Travian Cevaplar

Sorunuz ile başlayalım

Cevap veren sorulara göre ara

Sorunuzun cevabını bulabilmek için, ilk önce ana kategoriyi ve ardından da sayfanın alt kısmında cevap çıkana kadar, alt kategorileri seçiniz. Eğer istediğiniz cevap bu değilse, bizimle temasa geçebilirsiniz.

Bir sorum var...

Seçeneklere göz at:

Site haritasına göre ara

Sevdiğiniz web sitelerinden alıştığınız gibi, site haritası üzerinden aramayı mı tercih ediyorsunuz? Hiç sorun değil. Site haritasını kullanarak, sorularınızın cevabını bulabilirsiniz.

Fire and Sand - Bölgeler ve Zafer Puanları

2014'ten bu yana yıllık özel oyun dünyalarında, oyun 87 bölgeye bölünmüş bir antik avrupa haritasında gerçekleşir. 2017 özel fire and sand'de harita daha küçüktür ve normal versiyondaki 801 x 801 birimin aksine 401 x 401 birimden oluşur.

Bölgeler, yerleşim ve hükmetme

Oyuncular tarafından hükmedilebilen 87 bağımsız bölge bulunur. Bu da oyunculara zafer puanı toplama ve kadim güçleri (artefakt/antik güç) etkinleştirme olanağı sağlar.

Peki bir bölgeyi nasıl ele geçirirsiniz? İlk olarak kilidinin açılmış olması gerekir. Bu, bölgedeki en büyük 5 birliğin bölge nüfusunun toplamda en az 4.000 nüfusa sahip olmasıyla gerçekleşir. Diğer birliklerin, birliği olmayan oyuncuların, kilitli oyuncuların, tatil modunda bulunan hesapların ve Natar köylerinin nüfusları hesaba katılmaz. Bölgenin kilidi açıldığında, toplam nüfus 4.000'in altına düşse bile tekrar kilitlenemez. Ancak nüfus 4.000'nin altına düşerse, bölge zafer puanı üretmeyi bırakır ve bölgesel güç devre dışı kalır

Sadece kilidi açılmış bölgelerin komşusu olan bölgelere yeni köy kurmak mümkündür. Bu kuralın tek istisnası, yeni oyuncuların ortaya çıktığı ve yeni köyler kurmanın her zaman mümkün olduğu merkezdeki birkaç bölgedir.

Eğer kilidi açılmış bir bölgenin içinde olan bir birlik, bölgedeki nüfusun %50'sinden fazlasına sahip olmayı başarırsa (sadece bölgedeki ilk 5 birliğin köyleri sayılır), bu birlik bölgenin hakimiyetini ele geçirmeye başlar. Bu işlem 24 saat alır. Eğer çoğunluğu elde tutarlarsa bölgenin hakimiyetini ele geçirirler.

Bölgenin nüfusu ile ilgili bilgi ve ilk 5 birliğin bundaki payları, İstatistikler > Bölge sekmesinde ve bölgede bulunan herhangi bir Elçilikte gösterilir. İstatistiklerdeki "Bölgesel nüfus" sütununun, bölgedeki toplam nüfusu değil, 1nci sıradaki birliğin nüfusunu gösterdiğini aklınızdan çıkartmayın.

Bölgesel mekaniklerin genel bir görünümü:

Bölge durumu

Nasıl başarılır

Etkiler

Kilitli

Tüm bölgeler kilitli başlar.

Kilidi açılmış bir komşu bölge veya merkezdeki bölgelerden biri olmadığı sürece yerleşim yapılamaz.

Kilidi açılmış

Bölgedeki ilk 5 birlik bölgede toplam 10.000 nüfusa ulaşmalıdır.

Yerleşilebilinilir ve mücadele edilebilinir. Tekrar kilitlenemez.

Tartışmalı

Birliklerden biri, ilk 5 birliğin bölgedeki nüfusunun %50'sine ulaşmalıdır.

Eğer birlik çoğunluğu kaybederse kilidin açılması gerileyebilir.

Güvende

Birlik çoğunluğu 24 saatten fazla bir süre boyunca devamlı elinde tutmalı.

Hakim birliğin üyeleri bölgenin kadim gücünü (eğer varsa) etkinleştirebilirler ve birlik zafer puanları alır.

Kadim güçler ve zafer puanları

 

Bir bölgeyi hakimiyeti altında tutan birliğin tüm üyeleri, eğer varsa bölgenin kadim gücünden faydalanabilirler. Kadim gücü etkinleştirmek için oyuncunun 10ncu seviyede (küçük, köyle ilgili güçler için) veya 20nci seviyede (hesapla ilgili güçler için) bir Hazine Binası olmalıdır. Gücü her köyde etkinleştirebilirsiniz; köyün, gücün olduğu bölgede bulunması gerekmez.

Her köyde bir gücü etkinleştirebilirsiniz ancak sadece tek bir güç tüm hesap için kullanılabilir. Güç bir kez etkinleştirildiğinde 24 saat sürer, bu süre sonrasında eğer birlik bölgeyi halen elinde tutuyorsa tekrar etkinleştirilebilir. Her gün bir etkinleştirme ücretsizdir; her ilave etkinleştirme 5 (köy güçleri için) ya da 10 (hesap güçleri için) Altına mal olur.

Gücün etkinliği alttaki durumlarda da ortadan kaldırılabilir:

  • Gücün etkinleştirilmiş olduğu köyü kaybederseniz
  • Birliğiniz, gücü elinde tutan bölgenin hakimiyetini kaybederse

Kadim güçler çok işe yarar olsa da bölgeleri hakimiyet altında tutmanın tek faydası değillerdir. Eğer kazanmak istiyorsanız birliğinizin zafer puanları toplaması gerekir. Bir bölgeyi, her gün bir birlik hakimiyeti altında tutar ve zafer puanları kazanır. Puan miktarı bölgelere bağlıdır:

  • Eşsiz güç – her gün 10 puan
  • Büyük güç – her gün 30 puan
  • Küçük güç – her gün 50 puan
  • Güç yok - her gün 100 veya 200(sadece delphi bölgesi) puan

Artık yıllık özel sunucularda çılgın tılsıma eşdeğer bir bölgesel güç bulunmamaktadır.

Oyun sonunda en çok zafer puanı toplayan birlik oyunu kazanır. Özel Fire and Sand 200 gün sürer ve bu sunucuda Dünya Harikası yoktur.

Codex Victoria 

Bölgesel nüfus 4000'in altına düşerse, bölge zafer puanı üretimini durdurur ve bölgesel güç kullanılamaz

Bölge hala fethedilebilir / kilidi açılmış / fethedilmiş / güvenceye alınmış, fethetme bekleme sürelerinin mekaniği bundan etkilenmez. Tek değişiklik, zafer punaı üretiminin durması ve o bölgenin güçlerinin hazinelerde görünmemesidir.

Örnek 1:

Bölgenin kilidi açıldı, ancak tekrar 4000 nüfusun altına düştü

  • 4000 nüfusun altındayken, bir birlik >% 50 bölgesel kontrol sağlıyor
  • Fetih bekleme süresi başlar. Hala "çok düşük nüfus" bölgesel mesajı gösterilir.
  • Yine 4000 nüfusa ulaşılır.
  • Fetih bekleme süresi artık görülebilir

Örnek 2:

  • Bölge kilidi açılır.
  • Birlik A bölgeyi fethetti.
  • Oyuncu B antik gücü kullanır.
  • Bölge 4000 nüfusun altına düşer.
  • A birliği o bölgeden zafer puanı almaz ve o bölgenin antik gücünü kullanamaz.
  • Oyuncu B hala antik güce sahip; iptal edilmedi. Etki bittikten sonra onu yeniden etkinleştiremez.
  • Bölge 4000'den fazla nüfusa çıkar.
  • Birlik zafer puanı üretimini tekrar almaya başlar ve antik güçleri tekrar aktive edebilir

Harita Genel Bakış:

fire and sand

Sorunuzun cevabi tatmin edici oldu mu?

Evet   Normal   Hayır