Sorunuz ile başlayalım
Sorunuzun cevabını bulabilmek için, ilk önce ana kategoriyi ve ardından da sayfanın alt kısmında cevap çıkana kadar, alt kategorileri seçiniz. Eğer istediğiniz cevap bu değilse, bizimle temasa geçebilirsiniz.
Bir sorum var...
-- Lütfen Seçiniz --
01.Binalar
02.Oyun Rehberi
03.Kılavuzlar
04.Travian Plus & Altın
05.Askerler
06.Kullanıcı Arayüzü
07.Oyun Kuralları
Seçeneklere göz at:
Binalar - Genel
Bu sitede bina tabloları nasıl kullanılır?
Genel
Yeni Bir Bina İnşa Etmek
» Binalar Altyapı
» Binalar Askeri
» Binalar Kaynaklar
» 2.1 Yeni Başlayanlar
» 2.2 İleri Düzey
» 2.3 Görevler
» 2.4 Diğer oyuncular ile etkileşim
» 2.5 Karışık
Açık arttırma kılavuzu
Açık arttırma kılavuzu 2
Cermen ırkı için en iyi başlangıç stratejisi
Defans İsteme Kılavuzu
Galya Kılavuzu
Galya ırkı için en iyi başlangıç stratejisi
Gri bölgeye köy kurma kılavuzu
Irklar Kılavuzu
Kahraman Kılavuzu
Kahraman Kılavuzu 2
Kahraman Kılavuzu 3
Roma ırkı için en iyi başlangıç stratejisi
Savunma kılavuzu
Savunma kılavuzu 2
Ticaret Yapma Kılavuzu
Vaha Yağmalama Kılavuzu
Yeni başlayanlar için en iyi başlangıç stratejisi
Yeni başlayanlar için gelişmiş strateji
» 05. Travian 4 de hangi yenilikler var?
» 4.1 Sık Sorulan Sorular
» 4.2 Altın özellikleri
» 4.3 Goldclub (Altın Üyelik)
» 4.4 Plus Üyelik
Askerler - Asker Yetiştirme ve Kullanımı
Askerler - Yabani Hayvanlar
» 5.1 Galyalılar
» 5.2 Kahraman
» 5.3 Natarlar
» 5.4 Romalılar
» 5.5 Cermenler
Ana sayfa hakkında bilmem gerekenler nelerdir?
Arayüz Yardımı
Kayıt hakkında bilmem gerekenler nelerdir?
Köye genel bakış, köy merkezi ve harita nasıl kullanılır?
Merkez Köye Genel Bakış
» 6.1 Hesap Ayarları
Oyun Kuralları
.Genel
Belediye
Büyük Hammadde Deposu
Büyük Tahıl Ambarı
Dünya Harikası
Elçilik
Hammadde Deposu
Hazine
Köşk
Merkez Binası
Pazar
Saray
Sığınak
Tahıl Ambarı
Taşçı
Ticari Merkez
Yalak (Romalı)
İçecek Fabrikası
.Genel
Ahır
Akademi
Askeri Üs
Büyük Ahır
Büyük Kışla
Hastane (Codex Victoria)
Kahraman Kışlası
Kışla
Silah dökümhanesi
Sur (Romalı)
Tamirhane
Toprak Siper (Cermen)
Turnuva Yeri
Tuzakçı (Galya)
Zırh dökümhanesi
Çit (Galyalılar)
.Genel
Demir Dökümhanesi
Demir Madeni
Değirmen
Ekmek Fırını
Marangozhane
Orman
Tarla
Tuğla Fırını
Tuğla Ocağı
01.Irkların avantajları nelerdir?
02.Anasayfa hakkında bilmem gereken şeyler nedir?
03.Nasıl kayıt olup hesabıma giriş yapabilirim?
04.Genel oyun buttonları ne işe yarar?
05.Köy planı,köy merkezi ve harita nasıl kullanılır?
06.İstatistik,rapor/mesaj ve profil nasıl kullanılır?
07.Hammadde alanı nasıl geliştirilir?
08.Köy merkezine nasıl bina inşa edilir?
09.Travian Sözlük
Başlangıç Koruması
Doğa askerini (sıçan) nasıl kullanabilirim?
Kullanıcı arayüzü yardım
Köyümün yerini değiştirebilir miyim?
Nüfus
Sürekli Yağmalanıyorum
Tahıl Sıkıntısı
Yeni köy
Çiftçilik yapmak
Şef ve Görevler Listesi
İşlem Sırası
» 2.2.1 Tılsımlar
» 2.2.2 Fetih
01. Genel Bakış
Yeni Görev Sistemi
» 02. Tutorial
» 03. Savaş
» 04. Ekonomi
» 05. Alan
Genel
» 2.4.1 Birlikler
» 2.4.2 Açık artırma
» 2.4.4 Mesajlar & Raporlar
» 2.4.5 Travian Support Ekibi
Başkent
Erişim Anahtarı
Genişletilmiş Travian Sözlüğü
Günlük görevler
Kayıp tüccarlar
Kültür Puanı
Mesajların ve Raporların otomatik silinmesi
Nasıl bina yıkabilirim?
Otomatik Tamamlama
Oyun içi kısa talimatlar
Oyun kuralları
Savaş simülatörü
Sekmeyi favori olarak işaretle
Serbest Tahıl
Seviye çemberi oluşturmak için renkler
Sistemden gelen bildirimler
Sunucu durumu
Tahılı kitleyen bina
Tatil modu
Yardım Sistemi
Yayılma Hakkı
Çeşitli sorular
Üretime Genel Bakış
İstatistikler
İşlem Birikmesi
İşlem İptali
Şu Anda Kullanımda Olan Madalyaların Listesi
» 2.5.1 Harita
» 2.5.2 Vahalar
» 2.5.3 Özel Oyun Versiyonu: Fire and Sand (2017)
» 2.5.4 Özel Oyun Versiyonu : Path to Pandora
» 2.5.5 Özel Oyun Versiyonu : Codex Victoria
» 2.5.6 Özel Oyun Versiyonu : Shadow Empires
» 2.5.7. Özel Oyun Versiyonu: The Tides of Conquest
» 2.5.8 Irklar
.Genel bakış
01. Yeni Düzenleme/Tasarım
02. Yeni Kullanıcı Arayüzü
03. Revize edilmiş Kahraman sistemi
04. Açık Artırma
05. Yeni Harita
06. Raporlar ve Mesajlar
07. Gold Club (Altın Üyelik) ve Plus hesap değişiklikleri
08. Değiştirilen Binalar
09. Bağımsız Natar Köyleri
10. Çeşitli
"Tamamlanmayan şiparişlar" nedir?
(kullanılmayan) Altınlara ne olacak?
Altın transfer linkleri için süre limiti var mı?
Altın transfer prosedürü nasıl işliyor?
Bazı binalar neden altın ile hemen tamamlanmıyor?
Biten oyun dünyasında kalan altınlarıma ne olur?
Diğer fonksiyonlar için plus-hesap gerekli mi?
Farklı ülkeden nasıl altın satın alabilirim?
Nasıl altın alabilirim?
Nasıl altın kazanabilirim?
Plus Hesap ile üretimimi arıtırabilir miyim?
Sorunum olduğunda konuşabileceğim biri var mı?
Temsilci olarak altın satın alabilir miyim?
Ödemem neden reddedildi?
%10 Saldırı / Savunma Değeri
NPC Satıcısı
Üretim bonusu
İnşaat ve araştırmaları bitirme emirleri
01. Goldclub(Altın Üyelik) nedir?
02. 9 ve 15 Tarlalı Köy Tarayıcısı
03. Yağma Köy Listesi
04. Satıcıları üç kez göndermek
05. Yağmalama istatistikleri
06. Mimar
07. Saldırı anında asker kaçırma
08. Geri dönen askerleri hemen köye ulaştırmak
09. Ticaret rotası
01. Plus üyelik ve masraflar
02. Ajanda
03. Bekleme Döngüsü
04. Büyük Harita
05. Raporlar ve mesajlar için arşiv fonksiyonu
06. Merkez köy ve genel bakış
07. Pazaryeri için sıralama fonksiyonları
08. Mesajlar ve raporlar için sıralama fonksiyonu
09. Otomatik tamamlama
10. Rapor filtresi
11. Serbest tanımlanabilen direkt linkler
12. Serbest tanımlanabilen skype linkleri
13. İstatistik grafikleri
14. Saldırıların işaretlenmesi
00 - Genel
Birlik 01 - Phalanx
Birlik 02 - Kılıçlı
Birlik 03 - Casus
Birlik 04 - Toytatın Şimşeği
Birlik 05 - Druyid
Birlik 06 - Heduan
Birlik 07 - Koçbaşı
Birlik 08 - Mancınık
Birlik 09 - Kabile Reisi
Birlik 10 - Göçmen
.Genel
Doğa Hayvanları Nasıl Kullanılabilinir?
Kahraman Tecrübesi
Kahramanımın Görünüşünü Nasıl Değiştiririm?
Kahramanın Canlandırma Maliyetleri/Süreleri
Macera
» Nesneler
00 - Genel
Birlik 01 - Sipahi
Birlik 02 - Kalkan kıran
Birlik 03 - Natar Muhafızı
Birlik 04 - Natar Kartalı
Birlik 05 - Baltalı
Birlik 06 - Natar Şövalyesi
Birlik 07 - Savaş Fili
Birlik 08 - Kurşun Mancınığı
Birlik 09 - Natar Prensi
Birlik 10 - Göçmen
00 - Genel
Birlik 01 - Lejyoner
Birlik 02 - Pretoryan
Birlik 03 - Emperyan
Birlik 04 - Equites Legati
Birlik 05 - Equites Imperatoris
Birlik 06 - Equites Caesaris
Birlik 07 - Koçbaşı
Birlik 08 - Ateş Mancınığı
Birlik 09 - Senatör
Birlik 10 - Göçmen
00 - Genel
Birlik 01 - Tokmak Sallayan
Birlik 02 - Mızrakçı
Birlik 03 - Balta Sallayan
Birlik 04 - Casus
Birlik 05 - Paladin
Birlik 06 - Toyton
Birlik 07 - Koçbaşı
Birlik 08 - Mancınık
Birlik 09 - Reis
Birlik 10 - Göçmen
» 6.1.1 Sık Sorulan Sorular
» 6.1.2 Oyuncu Profili
Başka oyunculardan nasıl tılsım ele geçirebilirim?
Genel Bilgiler
Kaç tılsım alabilirim?
Natarlardan nasıl tılsım ele geçirebilirim?
Tılsımlar ne zaman etkinleşir?
Tılsımların etkileri
Fetihlerin Önlenmesi
Halkın vatan sevgisi
Köy fethetmek
Vatan Sevgisi
Ödev 01 Öğretiyi Başlat
Ödev 02 Ödevler ve Yardım
Ödev 03 Oduncuyu Kur
Ödev 04 Oduncuyu Geliştir
Ödev 05 Tarla Kur
Ödev 06 Kahraman Üretimi
Ödev 07 Köye Git
Ödev 08 Hammadde Deposu Kur
Ödev 09 Askeri Üs
Ödev 10 Hemen Tamamla
Ödev 11 Maceraya Başla
Ödev 12 Raporlar
Ödev 13 Kahramanı İyileştir
Ödev 14 Kullanıcı Arayüzü Yardımı
Ödev 15 Ödev Sonu
Ödev 01 Sonraki Macera
Ödev 02 Sığınak Kur
Ödev 03 5 Macerayı Tamamla
Ödev 04 Kışla Kur
Ödev 05 Mücadele Gücü
Ödev 06 Asker Yetiştir
Ödev 07 Sur
Ödev 08 Vahaya Saldır
Ödev 09 Kışlayı Geliştir
Ödev 10 Akademi Kur
Ödev 11 Zırh Dökümhanesi Kur
Ödev 12 Asker Araştır
Ödev 13 Askerleri Güçlendir
Ödev 14 10 Macera
Ödev 15 Açık Artırma
Ödev 01 Demir Madeni
Ödev 02 Daha Fazla Hammadde
Ödev 03 Tahıl Ambarı
Ödev 04 Hepsini Birle
Ödev 05 Hepsi 2'ye!
Ödev 06 Pazar Yeri
Ödev 07 Ticaret Yap
Ödev 08 Hepsini İkile
Ödev 09 Hammadde Deposu 3
Ödev 10 Tahıl Ambarı 3
Ödev 11 Değirmen
Ödev 12 Hepsini 5'le
Ödev 01 İstatistikleri Görüntüle
Ödev 02 Köy Adını Değiştir
Ödev 03 Merkez Bina 3
Ödev 04 Elçilik Kur
Ödev 05 Haritayı Aç
Ödev 06 Mesajı Oku
Ödev 07 Bonus Altın
Ödev 08 Birlik
Ödev 09 Merkez Binası 5
Ödev 10 Köşk/Saray
Ödev 11 Kültür Puanı
Ödev 12 Hammadde Deposu 7
Ödev 13 Çevre Raporu
Ödev 14 Köşk veya Saray Seviye 10
Ödev 15 Üç göçmen yetiştir
Ödev 16 Yeni Köy Kur
Ateşkes,İttifak ve Savaş ne anlama geliyor?
Bir birlikten nasıl çıkabilirim?
Bir birliğe nasıl girebilirim?
Birlik Bonusu
Birlik forumu nasıl kurulur?
Birlik grafikleri ne anlama gelir?
Birlik listesindeki noktalar ne anlama gelir?
Birlik nedir?
Birlik profiline diplomasi linkleri nasıl eklenir?
Birlik Sohbeti Nedir?
Birlik üyelerine nasıl yetki verebilirim?
Birliğe nasıl oyuncu davet edebilirim?
Birliğin tüm üyelerine nasıl mesaj gönderebilirim?
Elçilik seviyesini yükseltmek bana ne kazandırır?
Hangi oyuncunun elçiliği birlik üye sayısını etkiler?
NAP, konfederasyon ve savaş ne anlama geliyor?
Nasıl birlik kurabilirim?
Saldırı aldığımda birliğim nasıl yardımcı olabilir?
Yeni Konfederasyon sistemi
» Birlik ayarları
1. Açık artırma nedir?
2. Nasıl teklif verebilirim?
3. Müzayedeye kendi nesnelerimi nasıl koyabilirim?
4. Açık artırma nasıl çalışır?
5. Nasıl gümüş alabilirim?
6. Altın -- Gümüş nasıl bozdurulur?
7. Açık artırmadaki tekliflerimi nasıl takip edebilirim?
8. Gümüş Muhasebesi
Mesajlar & Raporlar - Genel
Not Defteri
Rapor Butonları
“Tümünü kontrol et” butonu
1.Oyun hakkında soruları kime sorabilirim?
2.Multihunter ile nasıl iletişim kurabilirim?
3.Bana yardımcı olamazlarsa başka kiminle iletişim ?
Personel ile iletişim kurmanın başka bir yolu
01. Genel
02. Dünya yapısı
03. Haritayı Nasıl Kullanırım?
04. Harita kare türleri
Vahalar - Genel
Vahaları serbest bırakmak
01. Özel Oyun Versiyonu: Fire and Sand
02. Hunlar
03. Hun Askerleri
04. Mısırlılar
05. Mısır Askerleri
06. Asker Sevkiyatı
07. Asker Birleştirme
08. Bölgeler ve Zafer Puanları
» 09. Hun Binaları
» 10. Mısırlı Binaları
Oyun Mekaniği
Özellik Karşılaştırması
Oyun Mekaniği
Özellik Karşılaştırması
Shadow Empires - Fraksiyonlar
Shadow Empires - Oyun Mekaniği
Shadow Empires: Bölgeler ve Zafer Puanları
0. Bölgeler ve Zafer Puanları
1. Oyun Mekaniği
2. Gözetleme Kulesi
3. Şehirler
Cermenler
Galyalılar
Hunlar
Mısırlılar
Natarlar
Romalılar
Kahramanıma nesneleri nasıl donatabilirim?
Nesne Listesi
Dual hesap nedir?Nasıl dual hesap ekleyebilirim?
Hesabımı başka birisine nasıl devredebilirim?
Hesabımı nasıl silebilirim?
Köy ismi nasil değiştirilir ?
Nasıl başka bir hesabın temsilcisi olabilirim?
Nasıl temsilci ekleyebilirim?
Oyuncu ismimi değiştirebilir miyim?
Şifremi unuttum. NasıI yeni bir şifre alabilirim?
01. Genel Bakış
02. Profil
03. Ayarlar
04. Hesap
05. Grafik Paketleri
06. Tatil Modu
01. Genel
02. Birliğin adı nasıl değiştirilir?
03. Birlik tanımı nasıl değiştirilir?
04. İç bilgi sayfası nasıl değiştirilir?
05. Görevler nasıl verilir?
06. Foruma link nasıl değiştirilir?
07. Oyunculara birlik teklifi nasıl gönderilir?
08. Birlik diplomasisi
09. Birlik üyesi nasıl çıkarılır?
10. Birlikten nasıl çıkılır?
01. Komuta Merkezi
02. Eğreti Sur
01. Su İşleri
02. Taş Sur
Her hangi bir anahtar kelime yazarak, sorunuza kolaylıkla cevap bulabilirsiniz. Bir örnek: Bir binayı nasıl yıkacağınızı öğrenmek mi istiyorsunuz? Sadece yıkmak kelimesini yazın ve bu anahtar kelime ile ilgili cevaplar karşınıza çıkacaktır.
Sevdiğiniz web sitelerinden alıştığınız gibi, site haritası üzerinden aramayı mı tercih ediyorsunuz? Hiç sorun değil. Site haritasını kullanarak, sorularınızın cevabını bulabilirsiniz.
Nesne Listesi
Nesneler
Kullanılabilen nesneler
Nesneler
Sağ el için
Romalı
Görüntü
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Lejyoner'in Kısa Kılıcı +250* Kahraman savaş gücü; Her Lejyoner için +3 saldırı ve +3 savunma gücü
Lejyoner'in Kılıcı +1000 Kahraman savaş gücü; Her Lejyoner için +4 saldırı ve +4 savunma gücü
Lejyoner'in Uzun Kılıcı +4000** Kahraman savaş gücü; Her Lejyoner için +5 saldırı ve +5 savunma gücü
Pretoryan'ın Kısa Kılıcı +250* Kahraman savaş gücü; Her Pretoryan için +3 saldırı ve +3 savunma gücü
Pretoryan'ın Kılıcı +1000 Kahraman savaş gücü; Her Pretoryan için +4 saldırı ve +4 savunma gücü
Pretoryan'ın Uzun Kılıcı +4000** Kahraman savaş gücü; Her Pretoryan için +5 saldırı ve +5 savunma gücü
Emperyan'ın Kısa Kılıcı +250* Kahraman savaş gücü; Her Emperyan için +3 saldırı ve +3 savunma gücü
Emperyan'ın Kılıcı +1000 Kahraman savaş gücü; Her Emperyan için +4 saldırı ve +4 savunma gücü
Emperyan'ın Uzun Kılıcı +4000** Kahraman savaş gücü; Her Emperyan için +5 saldırı ve +5 savunma gücü
Imperatoris'in Kısa Kılıcı +250* Kahraman savaş gücü; Her Imperatoris için +9 saldırı ve +9 savunma gücü
Imperatoris'in Kılıcı +1000 Kahraman savaş gücü; Her Imperatoris için +12 saldırı ve +12 savunma gücü
Imperatoris'in Uzun Kılıcı +4000** Kahraman savaş gücü; Her Imperatoris için +15 saldırı ve +15 savunma gücü
Caesaris'in Hafif Mızrağı +250* Kahraman savaş gücü; Her Caesaris için +12 saldırı ve +12 savunma gücü
Caesaris'in Mızrağı +1000 Kahraman savaş gücü; Her Caesaris için +16 saldırı ve +16 savunma gücü
Caesaris'in Ağır Mızrağı +4000** Kahraman savaş gücü; Her Caesaris için +20 saldırı ve +20 savunma gücü
*500 2019 yılı öncesinde başlayan oyun dünyalarında.**1500 2019 yılı öncesinde başlayan oyun dünyalarında.
Galyalı
Görüntü
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Phalanx'ın Şişi +250* Kahraman savaş gücü; Her Phalanx için +3 saldırı ve +3 savunma gücü
Phalanx'ın Mızrağı +1000 Kahraman savaş gücü; Her Phalanx için +4 saldırı ve +4 savunma gücü
Phalanx'ın Kargısı +4000** Kahraman savaş gücü; Her Phalanx için +5 saldırı ve +5 savunma gücü
Kılıçlı'nın Kısa Kılıcı +250* Kahraman savaş gücü; Her Kılıçlı için +3 saldırı ve +3 savunma gücü
Kılıçlı'nın Kılıcı +1000 Kahraman savaş gücü; Her Kılıçlı için +4 saldırı ve +4 savunma gücü
Kılıçlı'nın Uzun Kılıcı +4000** Kahraman savaş gücü; Her Kılıçlı için +5 saldırı ve +5 savunma gücü
Toytat'ın Küçük Oku +250* Kahraman savaş gücü; Her Toytat için +6 saldırı ve +6 savunma gücü
Toytat'ın Oku +1000 Kahraman savaş gücü; Her Toytat için +8 saldırı ve +8 savunma gücü
Toytat'ın Büyük Oku +4000** Kahraman savaş gücü; Her Toytat için +10 saldırı ve +10 savunma gücü
Druyid'in Gezi Asası +250* Kahraman savaş gücü; Her Druyid için +6 saldırı ve +6 savunma gücü
Druyid'in Asası +1000 Kahraman savaş gücü; Her Druyid için +8 saldırı ve +8 savunma gücü
Druyid'in Savaş Asası +4000** Kahraman savaş gücü; Her Druyid için +10 saldırı ve +10 savunma gücü
Heduan'ın Hafif Mızrağı +250* Kahraman savaş gücü; Her Heduan için +9 saldırı ve +9 savunma gücü
Heduan'ın Mızrağı +1000 Kahraman savaş gücü; Her Heduan için +12 saldırı ve +12 savunma gücü
Heduan'ın Ağır Mızrağı +4000** Kahraman savaş gücü; Her Heduan için +15 saldırı ve +15 savunma gücü
*500 2019 yılı öncesinde başlayan oyun dünyalarında.**1500 2019 yılı öncesinde başlayan oyun dünyalarında.
Germanen
Görüntü
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Tokmak Sallayan'ın Tokmağı +250* Kahraman savaş gücü; Her Tokmak Sallayan için +3 saldırı ve +3 savunma gücü
Tokmak Sallayanın Topuzu +1000 Kahraman savaş gücü; Her Tokmak Sallayan için +4 saldırı ve +4 savunma gücü
Tokmak Sallayan'ın Topuzlu Kamçısı +4000** Kahraman savaş gücü; Her Tokmak Sallayan için +5 saldırı ve +5 savunma gücü
Mızrakçı'nın Şişi +250* Kahraman savaş gücü; Her Mızrakçı için +3 saldırı ve +3 savunma gücü
Mızrakçı'nın Mızrağı +1000 Kahraman savaş gücü; Her Mızrakçı için +4 saldırı ve +4 savunma gücü
Mızrakçı'nın Kargısı +4000** Kahraman savaş gücü; Her Mızrakçı için +5 saldırı ve +5 savunma gücü
Balta Sallayan'ın Keseri +250* Kahraman savaş gücü; Her Balta Sallayan için +3 saldırı ve +3 savunma gücü
Balta Sallayan'ın Baltası +1000 Kahraman savaş gücü; Her Balta Sallayan için +4 saldırı ve +4 savunma gücü
Balta Sallayan'ın Savaş Baltası +4000** Kahraman savaş gücü; Her Balta Sallayan için +5 saldırı ve +5 savunma gücü
Paladin'in Tahta Çekici +250* Kahraman savaş gücü; Her Paladin için +6 saldırı ve +6 savunma gücü
Paladin'in Çekici +1000 Kahraman savaş gücü; Her Paladin için +8 saldırı ve +8 savunma gücü
Paladin'in Balyozu +4000** Kahraman savaş gücü; Her Paladin için +10 saldırı ve +10 savunma gücü
Toyton'un Kısa Kılıcı +250* Kahraman savaş gücü; Her Toyton için +9 saldırı ve +9 savunma gücü
Toyton'un Kılıcı +1000 Kahraman savaş gücü; Her Toyton için +12 saldırı ve +12 savunma gücü
Toyton'un Uzun Kılıcı +4000** Kahraman savaş gücü; Her Toyton için +15 saldırı ve +15 savunma gücü
*500 2019 yılı öncesinde başlayan oyun dünyalarında.**1500 2019 yılı öncesinde başlayan oyun dünyalarında.
Sol el için
Kalkanlar
Görüntü
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Küçük Kalkan +250* Kahraman savaş gücü
Kalkan +1000 Kahraman savaş gücü
Büyük Kalkan +4000** Kahraman savaş gücü
*500 2019 yılı öncesinde başlayan oyun dünyalarında.**1500 2019 yılı öncesinde başlayan oyun dünyalarında.
Borazanlar
Görüntü
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Küçük Natar Borazanı Natarlara karşı kahramanın savaş gücü + %20
Natar Borazanı Natarlara karşı kahramanın savaş gücü + %25
Büyük Natar Borazanı Natarlara karşı kahramanın savaş gücü + %30
Çuvallar
Görüntü
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Hırsızın Küçük Çuvalı %10 Yağmalama bonusu
Hırsızın Çuvalı %15 Yağmalama bonusu
Hırsızın Büyük Çuvalı %20 Yağmalama bonusu
NOT: Romalılar ve galyalılar da çuvalları kullanabilir.
Diğerleri
Görüntü
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Küçük Harita Askerler %30 daha hızlı geri döner
Harita Askerler %40 daha hızlı geri döner
Büyük Harita Askerler %50 daha hızlı geri döner
Küçük Flama Askerler kendi köyleri arası %30 daha hızlı
Flama Askerler kendi köyleri arası %40 daha hızlı
Büyük Flama Askerler kendi köyleri arası %50 daha hızlı
Küçük Sancak Askerler kendi birlik üyeleri arası %15 daha hızlı
Sancak Askerler kendi birlik üyeleri arası %20 daha hızlı
Büyük Sancak Askerler kendi birlik üyeleri arası %25 daha hızlı
Miğferler
Görüntü
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Olgunluk Miğferi + %15 Kahraman tecrübesi
Aydınlık Miğferi + %20 Kahraman tecrübesi
Bilginlik Miğferi + %25 Kahraman tecrübesi
Rejenerasyon Miğferi Günlük +10 sağlık
Sağlık Miğferi Günlük +15 sağlık
Şifa Miğferi Günlük +20 sağlık
Gladyatör Miğferi Günlük +100 Kültür puanı
Diplomat Miğferi Günlük +400 Kültür puanı
Önderlik Miğferi Günlük +1600 kültür puanı 1x oyun dünyalarında ve 800 kültür puanı 3x oyun dünyalarında
2019 öncesi: 800 1x oyun dünyalarında ve 400 3x oyun dünyalarında.
Binicilik Miğferi Ahırda yetiştirme süreleri %10 düşürülür
Süvari Miğferi Ahırda yetiştirme süreleri %15 düşürülür
Zırhlı Binicilik Miğferi Ahırda yetiştirme süreleri %20 düşürülür
Paralı Asker Miğferi Kışlada yetiştirme süreleri %10 düşürülür
Savaşçı Miğferi Kışlada yetiştirme süreleri %15 düşürülür
Liderlik Miğferi Kışlada yetiştirme süreleri %20 düşürülür
Zırhlar
Görüntü
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Hafif Rejenerasyon Zırhı Günlük +20 sağlık puanı.
Rejenerasyon Zırhı Günlük +30 sağlık puanı.
Ağır Rejenerasyon Zırhı Günlük +40 sağlık puanı.
Hafif Pullu Zırh Sağlık kayıbı 4 puan daha az ve günlük +10 sağlık puanı.
Pullu Zırh Sağlık kayıbı 6 puan daha az ve günlük +15 sağlık puanı.
Ağır Pullu Zırh Sağlık kayıbı 8 puan daha az ve günlük +20 sağlık puanı.
Hafif Göğüs Zırhı +250* Kahraman savaş gücü
Göğüs Zırhı +1000 Kahraman savaş gücü
Ağır Göğüs Zırhı +4000** Kahraman savaş gücü
Hafif Zırh Sağlık kayıbı 3 puan daha az ve +250 Kahraman savaş gücü
Zırh Sağlık kayıbı 4 puan daha az ve +500 Kahraman savaş gücü
Ağır Zırh Sağlık kayıbı 5 puan daha az ve +750 Kahraman savaş gücü
*500 2019 yılı öncesinde başlayan oyun dünyalarında. **1500 2019 yılı öncesinde başlayan oyun dünyalarında.
Çizmeler
Görüntü
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Rejenerasyon Çizmesi Günlük +10 sağlık puanı.
Sağlık Çizmesi Günlük +15 sağlık puanı.
Şifa Çizmesi Günlük +20 sağlık puanı.
Paralı Asker Çizmesi
20 sektörden fazla mesafelerde askerlerin genel hızı + %25
Er Çizmesi 20 sektörden fazla mesafelerde askerlerin genel hızı + %50
Lider Çizmesi 20 sektörden fazla mesafelerde askerlerin genel hızı + %75
Küçük Mahmuzlu Çizme Saatte +3 sektör. (3x speed de +6 sektör)
Mahmuzlu Çizme Saatte +4 sektör. (3x speed de +8 sektör)
Büyük Mahmuzlu Çizme Saatte +5 sektör. (3x speed de +10 sektör)
Atlar
Görüntü
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Adı ve etkisi
Koşu Atı Kahramanın hızını saatte 14 sektöre yükseltir. (3x speed de 28 sektör)
Soylu At Kahramanın hızını saatte 17 sektöre yükseltir. (3x speed de 34 sektör)
Savaş Atı Kahramanın hızını saatte 20 sektöre yükseltir. (3x speed de 40 sektör)
NOTLAR:
Atlı kahramanın hızı yanında bulunan askerleri etkilemez.
Galya Irkı: Atlı kahramanın hızı saatte +5 sektör artırılır.( 3x speed'de +10 sektör)
Kullanılabilen nesneler
Görüntü
Adı ve etkisi
Şifa Merhemi Kahramanın sağlık durumunu hemen rejenere eder. Merhemlerin sayısı en fazla ne kadar sağlığın artırılacağını belirler (en fazla %100). Kullanıldığında derhal etkisini gösterir. Bu nesne başka nesler ile birlikte kullanılabilir.
Ferman Tecrübe puanı kazandırır ( 10XP ferman başına). Kullanıldığında derhal etkisini gösterir. Bu nesne başka nesler ile birlikte kullanılabilir.
Su Kovası Kahraman hemen ve bedavaya tedavi edilir. Kahraman yaşıyorsa, çantasına su kovası koyamaz. Kullanıldığında derhal etkisini gösterir. Kullanıldıktan sonra kaybolur. Su kovası 24 saat içerisinde 1x ve 2x oyun dünyalarında bir defa, 3x ve 5x oyun dünyalarında ise iki defa kullanılabilir.
Kanun Yazıtları
Kahramanın ait oldugu köydeki halkın vatan sevgisini her yazıt için %1 ve en fazla %125 oranında artırır. Kullanıldığında derhal etkisini gösterir. Bu nesne başka nesler ile birlikte kullanılabilir.
Bilgelik Kitabı Bütün puanlar silinir ve yeniden puan dağıtımı yapılabilir. Kullanıldığında derhal etkisini gösterir.
Sanat Eseri Sanat eseri kullanıldığında, köylerinizin üretimine bağlı olarak kültür puanı kazandırır. Her sanat eseri için en fazla 5000(3xSpeed oyun dünyasında en fazla 2500 ve 2X oyun dünyasında 3300) puan kazanılabilir. Kullanıldığında derhal etkisini gösterir. Bu nesne başka nesler ile birlikte kullanılabilir. Sanat eseri 24 saat içerisinde 1x ve 2x oyun dünyalarında bir defa, 3x ve 5x oyun dünyalarında ise iki defa kullanılabilir. Ek olarak: sanat eseri bir hesap etkileştirildikten sonra 14. gün civarlarında çıkar ve oyun dünyasının hızı arttıkça bu süre daha da kısalır
Küçük Sargı (Yara Bandı) 25lik sargı bezi en fazla %25 asker kayıbını sağlığına kavuşturabilir. Ancak sadece sargı bezi sayısı kadar asker tedavi edilebilir. Tedavi süresi askerlerin çıktıkları köye dönüş süreleri kadar sürmekle birlikte en az 24 saattir.Bu nesne başka nesler ile birlikte kullanılabilir ve sadece savaştan önce kullanıldığında etkisini gösterir.
Sargı 33lük sargı bezi en fazla %33 asker kayıbını sağlığına kavuşturabilir. Ancak sadece sargı bezi sayısı kadar asker tedavi edilebilir. Tedavi süresi askerlerin çıktıkları köye dönüş süreleri kadar sürmekle birlikte en az 24 saattir.Bu nesne başka nesler ile birlikte kullanılabilir ve sadece savaştan önce kullanıldığında etkisini gösterir.
Kafes Vadilerde bulunan vahşi hayvanlar evcilleştirilerek köye getirilebilirler ve köyünüzü savunurlar. Yakalanan hayvanlar tahıl tüketmezler. Kahraman gönderildiğinde bu nesneye sahipse eğer boş vadilerde saldırıya uğramaz. Bu nesne başka nesler ile birlikte kullanılabilir.